Peratus SEO

Salam blogger...



                       Malam tadi aku baru sedar mengapa blog aku seperti ada sesuatu yang tak kena....tapi aku tak pastilah apa yang tak kena tu.........Dulu awal 2011 masa permulaan aku berjinak jinak dengan blog ni,memang tak de masalah....ok je.Lepas setahun aku tak aktif dan sekarang bila aku aktif semula banyak pulak masalah yang timbul.Aku memang perasan masalah pada blog tu....tapi tak tahu nak mula dari mana untuk mencari punca masalah tu.


                        Kebetulan malam tu aku berBW kat satu laman blog kepunyaan brother Gnesop Poseng dan dari info beliau lah baru aku dapat tau apa punca masalah blog aku tu.Haaa.....kalau korang nak tau blog korang ada masalah ke tak pergi je ke blog brother ni.
.http://www.sop.name.my/2012/11/web-semak-markah-seo-blog-anda.html?utm_source=BP_recent

                     
                        Di situ  boleh cek sendiri berapa peratus SEO  blog korang.Masalah satu dah selesai...ni timbul pulak satu masalah lagi satu....tak tau pulak cara nak perbetulkan masalah tu...aku bukan otai sangat pun dalam hal hal macam ni.Apa apa pun nanti kita cuba mintak tolong pada brother ni untuk buat satu entry berkenaan cara menyelesaikan masalah ni


                         Ni aku punya peratus SEO ......SEO Reports for baikpulih-dhinai.blogspot.com  kalau macam ni aku kenalah merehatkan dulu blog dulu sehingga betul betul pulih.


Comments (13)

aben

5 November 2012 pada 12:00 PG

Knp kne rhat dlu???

Unknown

5 November 2012 pada 1:52 PG

blog aku sakit tenat...

Hazmin Hamudin

5 November 2012 pada 12:03 PTG

Aku punya pun sikit je... Malas nak fkir sangat buat masa ni... Yang penting ada pengisian dan terus menulis...

Unknown

5 November 2012 pada 1:09 PTG

betul tu...tapi rasa was was tu tak mau hilang setiap kali nak publishkan entry...takut semakin banyak lak masalah yang timbul.

Sop

7 November 2012 pada 1:31 PG

SEO hanya sebahagian dr mendapat trafik dr injin carian tetapi bukan isu terpenting. SEO diperlukan jika ada keyword yg sama dan perlu bertanding untuk papar atau tersenarai di atas.

plg utama bg blog ialah kontent/entry. tidak semestinya seo kurang sbbkan trafik rendah kan? tp jika hendak fokus kpd trafik injin carian mmg kena perlu SEO bgs dan kontent mantop. heheheh

untuk tambah markah tinggi dlm chkme.com, boleh ikut yg dicadangkan oleh web tersebut :)

Sop

7 November 2012 pada 1:34 PG

backlink dan social share juga SEO terpenting skrg ini tp dlm chkme x masukkan faktor penilaian. sop plg suka tgk skor kat woorank.com. sbyk aspek diambil kira

fatema

8 November 2012 pada 11:29 PG

bagus gak ni..jap nak check jugak markah saya ngee

Unknown

8 November 2012 pada 11:47 PG

selamat mencuba ya cik imie fatiema....rasa rasa boleh dapat 80% tak....

4feet8

10 November 2012 pada 1:17 PG

oh? mcm tu ke..? terima kasih share link tu..

Unknown

10 November 2012 pada 1:24 PTG

Terima kaseh cik 4feet8 atas komen anda.semuga dapat marakah tertinggi.....hehehe

panglima muda

25 November 2012 pada 8:32 PG

salam.... buat blog baru terasa siksa , macam tak laku aja tak ada follower

Unknown

25 November 2012 pada 5:33 PTG

w/salam en.Tajudin...memang kalau tak kuat semangat memang dah lama aku nak kuburkan blog ni....tapi sebab minat berblogging....pejam sebelah mata je la...

Unknown

23 Februari 2013 pada 10:27 PTG

remy nak kena check nie... thanks for info....

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian