Suatu masa nanti kitaa pasti akan berjumpa semula.




                Pagi ini...... sewaktu aku membelek belek album lama,secara tak sengaja terjumpa pulak  gambar  ex cintan aku yang pertama yang tak kesampaian dulu.Maka tak semene mene terus terbayang semula kisah lama.....layan je la.Bukan apa...sekali sekali seronok jugak imbau kenangan lalu.Layan perasaan lah katakan.....Lebih lebih lagi time time  pagi macam ni,sunyi,sejuk ...anak isteri aku mungkin dah mimpi 3atau 4 kali kot.Nak dijadikan cerita,..kalau korang nak dengar ceritalah..........ia bermula sekitar tahun 90an dan masa tu aku menyewa di flat  sec.16 Shah Alam  yang berhadapan dengan masjid.Pada korang yang duduk area situ mesti tau tempat tu.

              Disana aku menyewa  dengan kawan kawan aku yang kebanyakkanya semua kaki motor,termasuklah aku sekali.Walaupun kami kaki motor ,kami tak pernah timbulkan masalah dan kami pun bukan jenis kaki perempuan.Masa tu perempuan perempuan ni kami tak main sangat.Cuma layan motor jelah sampaikan  sanggup jam satu atau dua pagi turun K.L semata mata nak makan nasi lemak dengan sup ekor je.Dorai....bersebelahan dengan komplek wilayah.Itulah port kami .Sekarang aku tak pasti tempat tu ada lagi atau tidak.Boleh dikatakan dalam seminggu tu satu hari je kami tak turun,nak tau hari apa...hari khamis malam jumaat.Hari lain tu boleh dikatakan full kami melepak disana dengan mat mat motor dari puak lain.Bukan apa pun,seronoknya bila time balik ,masing masing macam kene kejar hantu bila berada di Federal highway.Astaga..!!!!!........tak ingat mati betul korang ni.....


                                                 tahun 90an


               Kerja gila...he..he..he...maksud aku sekaranglah,sebab kami sekarang semua dah cuci tangan,sekarang hanya layan stereng je.Bawak kereta pun slow dan beretika .Kalau dulu tak peduli apa orang nak kate ,gile ke ape ke lantaklah korang....masuk telinga kanan keluar telinga kanan jugak lah..Telinga kiri dah tak boleh masuk. Peergh......berlagak betul mamat ni.Dalam ramai ramai kawan motor aku ni ada jugak terselit sorang mat motor merangkap mat cintan,dah tu main cintan dengan awek depan blok aku plak tu.Aku sendiri tak perasan depan blok aku tu ada awek tinggal.Apa tak nye...balik subuh...bangun tengahari.

                Kantoi jugak sudahnya bila suatu malam tu kebetulan aku ternampak kawan aku ni dok terkial kial menahan motornya dari tumbang sebab awek tu dok panjat motor dia.Kesianya lah aku tengok kawan aku ni...apa tak nya awek tu panjat motor dari sebelah kanan.........First time naik motor lah tu.Di pendekkan cerita,selang beberapa minggu ,entah mimpi apa kawan aku ni dia bagi aku no.telepon -Awek katanya....kesian kat aku katanya sebab  aku tak ada awek.........mulanya aku malas nak layan tapi entah macamana tangan aku ni pun gatal pulak nak call awek tu...nak sampai seru agaknya.Awek ni lah yang aku nampak malam tu semasa dengan kawan aku ni.

                Nama dia ni Siti Ramlah bte Nordin.(Gambar rahsia)Orangnya berkulit putih , bersopan santun dan lemah lembut je.Tu yang buat aku cair.Seminggu,sebulan dan akhir setahun jugalah aku bercinta dengan Siti ni.Makin lama aku semakin..........kat dia...tak leh nak ucap sebab lidah aku sekarang dah keras nak sebut ayat tu.Korang lah tolong sebutkan....he.he.he....Korang percaya tak kalau aku cakap selama  kami .bercinta............kami hanya  berdating sebanyak 3 kali je.....selebihnya tiap tiap malam kami bercinta melalui talipon je.Tak lama sekejap pun dah ok janji dapat dengar suara dia.Agaknya itulah yang dikatakan cinta.....bila sehari tak dengar suara dia,apa yang dibuat semua tak kene.Itu baru suara,belum masuk muka lagi.Tak dapat tengok muka dapat tengok pintu rumah cukup dah.Tapi kalau boleh satu hari tu hadap muka dia pun tak jadi hal. 

               Penghujung tahun 92 ,tengah dok hangat aku di lamun cinta,suatu malam aku terima panggilan dari Siti dalam keadaan menangis teresak esak mengatakan dia terpaksa memutuskan perhubungannya dengan aku.Aku di fahamkan dia terpaksa menurut kehendak orang tuanya yang telah menjodohkanya dengan seorang mamat dari kelate .Aku tak tau nak kata ape.......rasa dunia ini bukan aku yang punya lagi....punah.....Segala apa yang aku buat semua tak kene...susah nak di terjemahkan melalui kata kata,pada yang pernah frust bercinta ,tentu tau camna rasanya...Maklumlah cinta pertama.Walau pun kini aku sudah beristeri dan anak,kata orang kalau cinta pertama ni akan tetap kekal dalam ingatan.

              Malam terakhir sebelum dia meninggalkan Shah Alam dan aku sekali,aku dapat pesanan dari kawan serumahnya mengatakan dia ingin menemuiku,mungkin buat kali terakhir.Aku lihat dia menahan tangisan sambil mengatakan sesuatu yang sampai sekarang aku masih ingat lagi kata kata itu....."Suatu masa nanti kita pasti akan berjumpa semula...."sampailah ketika aku menulis entry ini ,pagi ini ,waktu ini, aku masih belum dapat atau mendengar khabar berita darinya................Bagaimanakah agaknya  khabar dia sekarang ...................?.

 Doaku  semuga  dia bahagia disamping keluarga tersayang.Amin.....

p/s.aku layan je bila dengar lagu ni........nostalgia la katakan.



                                                  LAGU JIWANG
Sekian ....

Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian