Balik kampong tak raya ni.....



Salam....



RAMAINYA


Hehehe....ini bukan gambar untuk pertandingan siapa paling hancem ye....Ini adalah gambar adik beradik aku manakala yang bersongkok putih tu ,itulah orang tua aku......berasal dari Parit Pulai Muar Johor.Menurut cerita dari orang tua aku ni,dalam ramai ramai adik beradik dia,....tak ramai mana pun.....5 orang je,hanya dia sorang yang tercampak ke negeri selangor ni.Merantau lah katakan....Tulah kahwin dapat orang selangor.

Korang boleh cam tak mana adik mana abang.....mana yang sulong mana yang bongsu.Semua seperti sebaya je.nak kata kembar tak jugak.Pandai pandai korang lah nak teka yang mana.sebenarnnya kesemua adik beradik aku ni dah berkeluarga , kecuali sorang lagi adik lelaki yang bongsu.Masing masing dah membawa diri ....tapi masih dalam selangor jugak la...ada yang tinggal di Shah alam,banting,jalan kebun,paya jaras,ijok dan aku kalau sebelum ini  menetap di Rantau Panjang Klang,sekarang  dah tercampak ke Sg Panjang.Apa nak buat....cari makan.

Oh ye....hari raya aidil Adha akan tiba tak lama lagi....tak tahulah raya kali ni dapat berkumpul seperti tahun tahun sebelumnya....atau tak.Paling tidak pun kami akan berkumpul di rumah orang tua kami di Kuala selangor.Itu pun tak tentu semua ada atau tak.Tapi......yang pasti adik lelaki aku ni yang baru sebulan menjadi pengantin baru hendak tak hendak kene balik.


                                                    balik jangan tak balik raya ni.......



Comments (2)

Nik

20 Oktober 2012 pada 10:27 PTG

best ramai adik beradik ni kan.meriah jea kalau ade sumua :)

Unknown

21 Oktober 2012 pada 8:00 PG

sudah semestinya nik ros.....makin ramai makin meriah

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian