Tuntutlah ilmu walau kenegara china sekalipun...

Salam.....

Aku kene berjaga  malam ni walaupun aku tau kerja ni tak berbayar.Biasanya kalau pak jaga berjaga untuk menjaga keselamatan harta bende tempat yang dijaganya,tapi aku kene jaga keselamatan pokok ubi kayu yang aku tanam sebelah rumag aku.Habis ubi aku dikorek korek dan dimakan oleh sang khinzirn ni.Kalau makan habis tu tak apa gak...ni ditinggalkan separuh je,nak buat apa tu.

INI LAH NATANGNYA
Sebelum ni tempat aku ni clear je,aman damai ,tapi semenjak dua menjak ni banyak pulak pokok ubi aku yang tumbang digasak dia.Tak cukup dengan pokok ubi yang baru mula mengeluarkan hasil,yang baru aku tanam pun dia selongkar jugak........angin betul aku.Rasa nak belasah je natang ni,tapi ....hehehe.....boleh ke.Kata orang natang ni kalau dah naik angin,tak peduli apa yang ada depan dia .Kalau ada tembok,temboklah disondolnya.

Korang ada idea tak macamna nak halau killing ni.....kalau tak pun,sekurang kurangnya dapat halau pun jadilah.Aku ada juga plan nak racun je,tapi terpikir juga kalaulah natang ni nanti mati depan rumah.......naya aku.Kalau ada pas pas lah sikit ilmu tu kat aku.Lagi pun kalau simpan ilmu tu pun tak guna gak.Nanti takut kalau orang tau kita ada ilmu....kalau ilmu ghaib ke ilmu kebal ke berbaloi jugak, tapi ni ilmu halau babi plak.Mana ko menuntut ilmu ni....Tuntutlah ilmu walau kenegara china sekalipun,tapi jangan salah tuntut plak ye....hehehe

Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian