PLKN -3-2012-Bandar pinggiran pelangi Muadzam Shah Pahang

Salam..


                                                                                                                                     
STADIUM MPS.....itulah tempat yang aku kene tuju pagi tadi.Bukan ada aktiviti apa pun kat stadium tu,berjogging jauh sekali ,cuma pagi pagi buta hari aku kene bertolak dari Sabak Bernam ke Stadium Mps untuk menghantar anak aku  ke PLKN.Dengan mata yang mengantuk aku drive selama 4 jam baru sampai ke stadium tu.Itu pun melilau aku mencari stdium tu....apa tak nya dah lama sangat aku tinggalkan area Selayang ni.Jalan pun dah banyak berubah,papan tanda pun dan banyak terpacak kat sana sini macam pesta pulak.

Alhamdulillah...lebih kurang jam 7 aku sampailah ke stadium tu.Aku terus mencari kawasan parking dan aku park dikawasan yang telah disediakan oleh MPS.Aku perhatikan setiap kereta yang park disitu .Pelik....aku perhatikan pada setiap dashboard kereta kereta dia orang,ngapa tak pamerkan tiket parking......walhal kat depan tu ada mesin  untuk bayaran parking.Ah...lantak dia orang lah...yang kene saman ko bukan aku.Sampai di mesin tu.......Laaaaaa..patut lah dia orang tak ada tiket parking,rupanya semua mesin bayaran parking dah meninggal.....innalilla..

Tak apalah,nak buat macamana....aku pergi berserapan dahulu sementara menunggu masa untuk pendaftaran.Lebih kurang dalam pukul 10.30am dan bas bas PLKN dah bergerak kedestinasi masing masing,aku pun menuju ketempat    parking.Bila sampai disana aku perhatikan kesemua kereta tadi, terselit surat saman termasuklah aku sekali,RM60.00 ...........menyumpah juga aku dalam hati.Aku cuba juga cari petugas petugas MPS yang tau menyaman je kerjenya tanpa selidik terlebih dahulu.Takkan dia orang tak terfikir ,ngapa dalam satu kawasan parking tu semua kene saman,mesti ada sebab.Menyumpah lagi aku......dah buat dosa kering pulak.

Sebab tak puas hati aku terus ke pejabat MPS dan jumpa pegawai bahagian saman untuk bertanya ngapa kene saman sedangkan semua mesin bayaran rosak,bukan tak mampu atau tak mahu nak bayar kalau setakat rm0.50 sen je...tapi nak buat macamana kalau mesin dah rosak.macam macam lagilah yang keluar sampai aku sendiri pun tak ingat apa yang aku dah cakap.Last last dia bagi borang suruh isi dan tunggu dalam masa 2 minggu dia akan call balik....tu je.Tak apalah ,2 minggu 2 minggu lah....janji aku dah luahkan apa yang aku tak puas hati dengan tindakkan petugas petugas yang kerja membabi buta je.




Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian