Impianku hampir tercapai....

Salam...

TERCAPAIKAH....

                                                            SOLIDWORKS DRAWING

Tau tak gambar apa yang tertera diatas.Aku rasa kalau sekali pandang korang mesti tau mesin apa ini.Tapi kalau maseh ada jugak yang terbelek belek ,ni aku bagitau...ni mesin pengacau dodol,bukan mesin untuk menumis sayur atau menggoreng ikan ye....he..he...he.Sebenarnya untuk menghasilkan drawing yang menggunakan perisian Solidworks ini ia mengambil masa seminggu jugalah untuk menyiapkanya.Dalam masa seminggu tu jugalah aku memerah otak mencari idea untuk menghasilkan mesin pengacau dodol sesimple yang boleh.."Dekat kedaikan ada jual......."itu mungkin soalan atau desas desus yang akan aku dengar.Tapi bagi aku,aku puas bila mesin tu hasil dari ciptaan aku sendiri.Untuk merealisasikannya,  kenelah aku hantar pula pada yang pakar dalam merealisasikanya.

Ini adalah impian aku dari aku duduk kelang dan bekerja makan gaji,dan sekarang aku telah meletak jawatan dan berpindah kekampong diSungai Panjang semata mata untuk mencapai impian aku membuat perusahaan dodol sendiri,makan gaji sendiri dan kerja ,tak leh lah sorang diri.

Buat masa sekarang sementara menunggu mesin tu siap,aku menggunakan kudrat 4 kerat aku untuk menghasilkan dodol.Dodol labu lemak dan dodol kismis ,itulah percubaan pertama aku dan hasilnya....habis dijual.Alhamdulillah......





Comments (2)

EmpayarUtama

11 September 2012 pada 1:10 PTG

Salam Raya. Wah bisnes sendiri yea. Semoga berjaya. Aku tengah cari mood berblog semula ni...

dhinai

11 September 2012 pada 7:52 PTG

Selamat bertemu kembali...

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian