MODIFICATIONS DISTRIBUTOR 2

Salam blogger semua....

Enrty aku ni adalah kesinambungan dari entry aku sebelum ini iaitu untuk modify distributor.Pada korang yang rajin dan tahan sabar tahap gaban....pasti akan berjaya.Nak dikatakan susah sangat tak juga,nak dikata senang tak juga....kira tengah tengah la ye..Aku akan terangkan secara ringkas kerana entry ini akan panjang berjela jela sekiranya aku terangkan secara terperinci.Jadi aku ringkaskan seringkas yang boleh.Setelah dibaraikan korang cari bende yang bertanda anak panah seperti dalam lakaran dibawah ni.










Pada anak panah bertanda merah itulah bahagian yang perlu diubah suai sedikit.Pada govener set ini terdapa satu alur yang berfungsi mengawal pergerakkanya dari  berfungsi sepenuhnya.Govener pada distributor asal  ia dapat berfungsi sepenuhnya dimana ia terbuka tanpa sebarang halangan.Sebaliknya distributor yang digunakan pada kenderaan yang diexsport ia tidak dapat terbuka dengan sepenuhnya.Jadi korang cubalah usahakan agar ia dapat terbuka dengan sepenuhnya dengan cara membesarkan ruang alur agar pergerakkannya tidak tersekat agar spark plug dapat bekalan api secukupnya..Selamat mencuba.

Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian