DISTRIBUTOR MODIFICATIONS 1

Salam blogger...

Entry aku ini akan berkisar semula pada bab bab baik pulih seperti mana identiti blog aku baikpulih cylinderhead.Rasanya dah lama aku menyimpang dari tajuk utama blog aku,bukan apa entry yang lain lain tu cuma sekadar part time atau sekadar bertukar tukar pendapat,gurau senda dan berkenalan dengan korang dan sesiapa yang sudi berkawan ngan aku yang tak  sekacak manapun.Tapi aku tetap akan selang selikan dengan entry entry lain yang tiada sangkut paut dengan enjin.Aku paham kalau semua entry aku cerita pasal enjin je,korang pun mesti boring jugak kan nak ziarah blog aku lagi,lebih lebih blogger  yang dikalangan perempuan.

Entry aku malam ni simple je sebagai entry pembuka.Aku nak share pada korang yang suka  buat modifications pada bahagian enjin terutama untuk dapatkan daya pickup yang lebih dari yang sebelumnya .Malangnya pengubahsuaian ini hanya untuk kereta yang menggunakan kaburetor sahaja.Untuk yang menggunakan injection aku belum habis study lagi......kalau korang ada yang dah study untuk injection kongsi kongsilah ....hehehe . Sorry ye.

Tempat yang perlu diubahsuai itu terdapat pada bahagian dalam sistem distributor.Korang tau tak apa tu distributor,kalau tak tau cuba buka bonet ,cuba cari dari mana punca wayar untuk  spark plug.Kalau tak tau juga macam ni rupa dia,aku pinjam dari blog kelab proton saga .tak lah hensem sangat rupa dia.....



Nantikan entry seterusnya ,nanti aku tunjukkan bahagian mana perlu di usik dan dibelasah .Mata dah mengantok sangat ni ,nak sendal dengan batang mancis pun tak larat....

Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian