KEJUTAN RAYA

Salam blogger semua

Suasana raya dah semakin pudar ,kuih muih dah semakin kurang,poket semakin kering.Akan tetapi yang penting semangat raya tu maseh ada dan maseh ada kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya bila bertemu dengan kawan kawan atau keluarga yang kita tidak sempat  berjumpa atau bertandang kerumahnya.Inilah yang berlaku pada aku .Ketika sedang bersantai bersama keluarga dirumah , tengah bulan lah katakan ,aku terima meseg dari keluarga aku pulak...."Kami nak datang beraya,".

Baru betul,mengelabah aku,....padan muka .Dalam kepala dah bersimpang siur, apa nak disediakan ,kuih raya dah tinggal dua tiga balang je,bila buka peti ais ,malu nak cakap,paham paham dah la ye........bila seluk poket .....hu..hu.hu.Akhirnya tabung anak aku jadi mangsa.......he..he..he "pinjam dulu nanti abah ganti".Nasib baik anak aku faham.Mehun goreng...itu je menu yang kami sempat sediakan,itupun kerana mereka dah sampai ketika program masak memasak sedang keudara.





                                                   

Alhamdulillah....akhirnya majlis berjalan lancar walaupun sekadar menjamah mehun goreng sahaja.Itu je yang sempat,nak buat camna.........Sebelum pulang kami sempat mengabadikan kenangan melalui gambar diatas...itu baru sebahagian je yang sempat possing,yang lain dah cabut dulu.Tahun depan aku kena standby lebih sikit ,almaklumlah keluarga semakin bertambah,anak anak lot semakin ramai,aku je yang maseh macam ni.....he.he.he.

Comments (0)

Wikipedia

Hasil carian