KAMBING OH KAMBING

Salam sejahtera semua...









 Kebiasaannya yang kita pernah nampak kambing mendapatkan makanannya diatas tanah,tapi kambing kambing dinegara Maghribi ini mendapatkan makanan mereka diatas pokok pulak.Mungkin agak pelik bagi kita tapi ia adalah pemandangan biasa bagi kaum asli Tamri disana.Menurut mereka, telah menjadi kebiasaan bagi  kambing kambing ini dalam bab panjat memanjat untuk memakan daun daun  diatas pokok .Bagi kaum asli Tamri ,mereka lebih suka jika kambing kambing ini mencari makanan diatas pokok kerana najis kambing kambing ini lebih bersih jika dibandingkan dengan kambing kambing yang makan diatas tanah.

Korang nak tahu ......najis najis kambing ini akan dikutip dan diproses melalui proses kisaran untuk dijadikan minyak untuk memasak dan disamping itu ia juga digunakan untuk menghasilkan Kosmetik...tapi kosmetik brand apa aku tak tahulah.Nasiblah aku tak pakai kosmetik....he.he.he.

Comments (5)

Shahazrin

25 September 2011 12:40 PG

rumput kat tamah dah tak best kot....

! AzzaAzman @ Chempaka Sari !

27 September 2011 12:31 PG

Maaf off topic... Berhubung bloglist wajib-komen tu (hehe) kamu serius ke? Betul?

http://azzaazman.blogspot.com/2011/09/semua-dijemput-masuk-bloglist-blog.html

Dhinai

27 September 2011 11:36 PG

Saya sentiasa serius CS.

msredcheesecake

27 September 2011 6:41 PTG

terelnya kambing tu panjat pokok...

Jue AbdRahman

28 September 2011 10:27 PG

eee.. buat minyak ngan kosmetik.. tidakkkk..
teringat ngan kopi luwak, kopi plg mahal didunia yg dibuat dr najis musang, ade bran nk minum.. hakhak

cane ek kambing tuh bole panjat.. huhu

Wikipedia

Hasil carian