Sesama blogger




Salam blogger...



                           Melawat blog blog sesama blogger memang menyeronokkan.Lebih lebih bila terdapat post post terbaru dan terhangat dipasaran,mesti kita ingin tahu apa intipati post tersebut.Maka kita pun klik tajuk tersebut dengan melalui dashboard kita atau mana mana wedget dengan perasaan ingin tahu dan kalau boleh nak jadi pengomen yang pertama sebelum blogger blogger lain komen........hihihi.



Tunggu dan tunggu

                           
                            Tunggu punya tunggu dah dekat 2 minit......baru nampak dia punya iklan Nufnang je....itu pun jika blog tersebut  letak iklan Nufnang atas header.Pada yang tak ada iklan tu , nampaklah  dia punya header je.Sebab nak tau sangat apa cerita post tu,,tunggu jugalah.Akhirnya.....siapa yang boleh tahan nak tunggu.Last last blog tu kita tinggalkan dengan perasaan kecewa dan beralih ke blog lain pula.

                             Tu dia.....tak payah nak tunggu lama sangat.Sekali klik je dari header sampai ke Footer semua keluar.Maka  lama lah kita melekat dekat blog tu.Belek sana belek sini untuk cari info info atau wedget wedget baru atau apa apa je la yang biasa korang cari pada blog blogger blogger lain yang rasanya boleh dijadikan contoh pada blog korang.Jangan copy paste dah la.....

                              Tiga perenggan diatas ......tentu korang dah faham apa yang aku maksudkan dan apa yang hendak aku perkatakan pada post aku kali ini.Kerjasama sesama blogger.Itu yang aku maksudkan.Bila kita ber BW ke blog orang lain,kita akan tinggalkan blog itu jika masa yang diambil untuk loading page terlalu lama.Bayangkan berapa ramai blogger tersebut akan kehilangan visitor percuma sahaja.Dan bagaimana pula sekiranya perkara seperti itu berlaku pada blog kita.Hanya visitor je yang tahu tentang masalah blog kita.

                              Mungkin ada yang berkata.....sekarang belambak software kalau kita nak tahu apa   masalah pada blog kita.Contohnya sperti SEO  site Checkup,Check My SEO dan entah apa apa lagi aku pun dah lupa.Tapi seperti yang aku kata tadi,hanya kita sendiri yang tahu.Aku terfikir apa kata kita sesama blogger tolong menolong untuk mengenal pasti apa masalah pada blog yang kita lawati dan maklumkan kepada blogger tersebut melalui komen atau Shoutbox atau apa sahaja agar blogger tersebut cepat sedar apa masalah pada blog dia.Begitulah sebaliknya.

                            Itu cuma cadangan aku sahaja ,Kalau korang semua ada idea yang lebih bernas orang kata,jom kita kongsi kongsi sesama blogger agar blogger blogger Malaysia lebih meriah jika dibanding blogger blogger dari Indonesia yang mana jika dari pemerhatian aku semangat perpaduan blogger blogger mereka amat kuat.Akhir kata abaikan sahaja post ini sekiranya cadangan aku ni tak masuk akal.Jumpa lagi





C124/141

                              

Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian