Animasiku yang pertama.....





Salam blogger semua




Percubaan pertama aku



                      Rasanya sudah hampir seminggu aku tak update entry blog aku ni.Bukan apa...sibok sikit uruskan hal hal peribadi sampai tak sempat nak jengok blog aku ni.Kalau ada masa pun line pulak buat hal......maklumla musim hujan sekarang,line pun sejuk je nak masuk.Sebenarnya aku belum ada mood sangat nak buat post baru sebab tempias kesibokan tu masih ada lagi.Jadi malam ini aku cuma dapat postkan simple entry buat tatapan korang semua....hehehe jangan marah ye.Post aku ni mengenai  bab animasi enjin yang aku hasilkan melalui gabungan software solidworks + Photoscape.

                          Sebenarnya aku irihati melihat blog blog yang mempunyai animasi yang melambangkan identiti blog mereka sendiri.Jadi aku cubalah untuk hasilkan sendiri walaupun tak ada pengalaman lansung dalam bab bab membuat animasi ni dan akhirnya.Bawah ni aku tunjukan cara aku buat animasi yang belum siap sepenuhnya....hehehe.Part pertama hingga ke lima aku hasilkan dengan menggunakan perisian Solidworks.






Enjin blok

                         

Connecting rod





Crankshaft






Piston

                                                         



Tensioner

                                               

                                  Kelima lima part tadi aku gabungkan dengan perisian Solidworks juga dan setelah itu aku setkan kepada 18 bahagian dengan menggunakan software Photoscape.Setelah siap barulah aku upload menggunakan Imageshack dan copy dia punya HTML.Akhirnya siap seperti animasi yang diatas walau tak secanggih mana ,tapi aku puas sebab ia adalah hasil usaha aku sendiri.:)




C128/139





Comments (0)

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian