Blackout

Salam .....



                                                                      BORING

Pagi tadi 22.9.2012 lebih kurang  pukul 2.30 pm area tempat aku tinggal telah dilanda ribut.Ia berlanjutan hingga ke pukul 4 pagi.Ribut yang sebelum ini tak pernah aku lihat dan tak pernah aku alami seumur hidup aku.Inilah pertama kali...panik jugak aku.Aku dah terbayang macamana kalau bumbung rumah terbang.Ni baru ribut kecil kecilan dah menumbangkan pokok .Apa lagi kalau ribut taufan yang sering melanda negara orangputih.Pagi tu aku tidur tidur ayam je .....standby,mana tau malang tak berbau,senang lah nak selamatkan diri.Setelah reda pada paginya aku tengok habis pokok tebu yang aku tanam tumbang,buah cempedak berterabur sana sini ,buah kuini yang maseh muda pun banyak yang gugur.

Tak pe la dah takdirnya begitu...aku terima lah seadanya.Yang aku susah nak terima ni pasal blackout yang mengambil masa terlalu lama untuk dibaiki.Pokok sawit yang tumbang dan menimpa kabel utama elektrik maseh tak di aleh aleh hinggalah waktu petang.Pagi hari selepas kejadian,aduan telah dibuat pada pihak tertentu....tunggu punya tunggu jam 7.00pm barulah kerja kerja memotong pokok sawit yang tumbang dilakukan.Ini belum termasuk kerja kerja pembaikan kabel yang terputus tu.Jam 11 malam barulah bekalan elektrik kembali pulih........lamanya masa yang diambil.

Comments (2)

Empayar Utama

24 September 2012 2:58 PG

Hehe teringat lagu 'penantian suatu siksa yang tidak tertanggung...'

dhinai adnan

24 September 2012 8:52 PG

lagu lama tu...kalau tak silap Kopratasa ye...penantian tu memang seksa.

Wikipedia

Hasil carian