Anda berkemungkinan akan mandul sekiranya....


Salam blogger...

Pagi ni ketika aku menaip entry terbaru untuk blog aku ni hujan baru mula turun Asalnya plan aku pagi ni nak pergi masuk kebun,tapi memandangkan cuaca tak mengizinkan,tunda petang nanti.Sementara tiada apa yang boleh dibuat ,cuba cubalah cari info yang mungkin berguna untuk dikongsi bersama.Aku terbaca satu entry dari satu majalah mengenai kesan bahaya radiasi pada telefon bimbit walaupun sebelum ini banyak info mengenainya diperkatakan.Tapi ia mungkin berbeza beza dari segi tokok tambah sebagai penyedap rasalah katakan.Cuba korang baca.....bukan banyak pun.




                                                                                  KEKERAPAN PENGGUNAAN
                                                                                               

Kepada golongan lelaki khasnya, dinasihatkan jangan menyimpan telefon bimbit di dalam poket seluar kerana mempunyai risiko kerosakan sperma dan mati pucuk.......ingat tu. Hasil kajian oleh Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menunjukkan ada perkaitan di antara sperma yang berkualiti rendah dengan tempoh penggunaan telefon bimbit dalam sehari. Mereka yang membuat panggilan lebih daripada empat jam sehari mempunyai bilangan sperma yang paling kurang dan paling rendah kualitinya.Bagi yang dah kawwin dan sudah mempunyai zuriat tu tak pe la...bagi yang bujang.....baik korang jaga jaga.Jangan sampai dapat title mandul atau mati pucuk pulak .

Lelaki yang membawa telefon bimbit yang diletakkan di bahagian tepi tali pinggang atau dalam poket dengan ‘keypad’ mengarah ke luar pula akan menghadapi kesan yang tinggi kerana antena berada di belakang dan lebih hampir dengan tubuh. Bagi wanita pula yang sering meletakkan telefon bimbit di dalam beg sandang yang tergantung di sebelah payu dara turut mendapat kesan terhadap kesihatan dalamannya.Sillap silap kene barah payu dara plak...

Pihak pengeluar alat komunikasi itu sendiri telah mengeluarkan peringatan mengenai risiko penggunaannya terhadap kesihatan pengguna. Misalnya, syarikat Apple dalam buku panduannya telah memberi amaran kepada pengguna agar menjauhkan Iphone dalam jarak sekurang-kurangnya 15 milimeter daripada tubuh.
Syarikat Blackberry pula menasihatkan pelanggannya supaya menggunakan telefon bimbit bebas wayar atau menjarakkannya seinci dari tubuh wanita hamil dan bahagian bawah perut remaja.

Cuba korang pikir bagaimana cara nak membawa handphone dengan cara menjarakkan 15 mm atau 1 inci dari badan anda.Ada idea tak

Comments (0)

Wikipedia

Hasil carian