BETULKAH IA WUJUD....

Salam blogger....

Korang semua percaya tak tentang kewujudan zaman dinousor ni.









Banyak terdapat cerita cerita yang berbentuk hiburan atau pengetahuan am tentang dinousor melalui media seperti dvd,cd dan dokumentari yang dipertontonkan kepada kita setiap masa dan tidak mengira batas usia.Selama ini kita hanya menonton dan dipertontonkan bagaimana rupa dinosour dan bukti bukti tentang kewujudannya.Tetapi yang menjadi persoalan yang telah lama bersarang dalam benak aku ni ialah,zaman bila sebenarnya wujudnya dinousor ni.Sepanjang pengetahuan aku yang serba cetek ni,mahkluk yang pertama diturunkan dan menghuni dibumi adalah nabi Adam dan Hawa.Adakah dinosour ini wujud sebelum atau selepas zaman nabi Adam...dan  aku tak pernah terdengar atau terbaca cerita cerita samada dalam Quran atau sejarah nabi nabi sehinggalah nabi yang terakhir kita Muhammad s.a.w. menceritakan hal hal dinousor ni.Bagaimana pula dengan bukti penemuan penemuan rangka atau fosil yang kebanyakkanya ditemui diluar kawasan asia.Adakah itu hanya rekaan atau sekadar mencari publisiti.Kalau korang ada jawapan atau sumber sumber yang boleh diterima akal,tolong sikit........


Korang jangan pula ambil serius permasaalahan aku ni,aku cuma nak cari jawapan yang santai santai sahaja.Tapi kadangkala ia akan memerlukan jawapan yang serius.Terserahlah pada korang kalau rasa perlu dijawab....silakan,yang pasti aku akan terus dan terus mencari jawapan yang betul betul boleh diterima akal fikiran yang waras........

Comments (2)

Fira hilwa

3 Oktober 2011 pada 11:09 PG

kalau ikut logik fikiran aku ni, dinosour mmg wujud tp nm dia bknla dinosour. kan zmn nabi Adam dulu manusia besar2 & tinggi2. tinggi nabi Adam a.s aje dh mencecah 60 hasta. sangat tinggi! kebarangkalian binatang yg dorg pgil dinosour ni sbenarnya masih wujud pd zmn kte spt cicak kobeng, biawak, buaya & yg seangkatan dgnnya cme dlu bentuk dia lain ckit la kot... wallahualam.

msredcheesecake

4 Oktober 2011 pada 12:50 PG

Tatau wujud ke tak... Tapi selama ni anggap citer dinasor ni hiburan je...

Protected by Copyscape Web Plagiarism Tool

Wikipedia

Hasil carian